Alle locaties in één oogopslag met VeeOnline
De app en webversie van VeeOnline worden nog steeds doorontwikkeld en verbeterd. Daarvoor hebben we nauw contact met gebruikers. Lisanne Ouwens, dierenartsassistente bij De Herkauwerspraktijk in Oss, vertelt hoe ze Veeonline inzet in haar dagelijkse werk.
“We slaan de labuitslagen ook op in ons eigen systeem. De lijst in VeeOnline is handig om dingen terug te zoeken.
Het is vooral heel fijn dat je nu op meerdere UBN’s tegelijkertijd kan zoeken."
“VeeOnline vind ik een goed en duidelijk systeem. Wij plannen steeds terugkomende afspraken in bij elk bedrijf in onze praktijk. Twee dagen daarvoor krijgen de veehouders een herinneringsberichtje, waarbij we ook vragen of ze medicijnen willen bestellen. Dan kijk ik ook altijd in VeeOnline of er nog onderzoeken gedaan moeten worden bij dat bedrijf. Die zet ik dan in de digitale agenda van de betreffende dierenarts. Op die manier ontzorg je de veehouder” legt Lisanne uit. “De meeste van onze dierenartsen bekijken dat voorafgaand aan het bedrijfsbezoek. Ik heb dan bijvoorbeeld al aangegeven welke dieren aangevoerd zijn en nog getapt moeten worden, of dat er bloed getapt moet worden voor de certificering. Sommige dierenartsen werken liever met een uitgeprinte lijst. Mijn collega’s en ik gebruiken die monsternamelijst dan achteraf om de monsters in te schrijven voordat ze naar GD gaan.”
Alle locaties in één oogopslag
Lisanne is blij met het vernieuwde overzicht met labuitslagen. “We slaan de labuitslagen ook op in ons eigen systeem. Maar de lijst in VeeOnline is handig om dingen terug te zoeken. Het is vooral heel fijn dat je nu op meerdere UBN’s tegelijkertijd kan zoeken. Je krijgt één lijst met uitslagen voor alle locaties en hoeft niet meer zoveel te klikken.” Lisanne gebruikt ook de pagina met geplande onderzoeken in VeeOnline vaak, maar kijkt liever niet te ver vooruit. Lisanne: “Omdat we bij de meeste bedrijven regelmatig komen, kijk ik een paar dagen in de toekomst naar openstaande onderzoeken. Als ik te ver vooruit kijk, verandert later vaak weer van alles. Wij willen er graag kort op zitten.”
Nieuwe functionaliteiten
Inmiddels zijn ook de geplande onderzoeken in een nieuw jasje gestoken. Ze staan per UBN bij elkaar in een overzicht onder ‘Verzoeken en mededelingen’, met ook hier een zoekfilter. Zo zie je in één oogopslag welke onderzoeken nog moeten gebeuren. Begin maart 2023 gaf onze klantenservice een demonstratie over deze nieuwe functionaliteiten. Lisanne was er ook bij: “Dat was handig want ik weet ook nog niet alles, er blijft altijd wat te leren. Ik vond het bovendien fijn om te horen dat de ontwikkelaars zaken waar gebruikers tegenaan lopen oppakken en verbeteren. Ook de nieuwe weergave van openstaande onderzoeken ziet er veelbelovend uit.”