'Meer sturen op wat er getapt moet worden'
Paraveterinair Elsbeth Broekhuis werkt al 14 jaar bij Wellensiek Dierenartsen in Nijkerk. Ze maakte de invoering van VeeOnline dus van dichtbij mee en kent het systeem goed. Toch hadden Alexander en Xander van GD tijdens een live demo nog nuttige tips voor Elsbeth en haar collega’s.
"Ze hadden praktische tips hoe je VeeOnline kunt gebruiken,"
Hoewel het best even wennen was toen VeeOnline een aantal jaren terug werd ingevoerd op de praktijk, is Elsbeth erg blij met het systeem. “Ja, digitaal inschrijven is natuurlijk veel makkelijker dan schriftelijk insturen. Goedkoper ook. De barcodes werken ook fijn. Deze blieb ik, net als aan de kassa. Je hoeft niet het hele nummer in te typen, wat snel fout kan gaan, nu klopt het altijd. We hebben wel gemerkt dat het belangrijk is dat de dierenarts of veehouder het unieke diernummer goed leesbaar op het monster schrijft. Anders moet je gaan zoeken naar het juiste nummer. Dat is natuurlijk niet handig. Nu zijn we met zijn allen alerter om de nummers goed leesbaar te noteren en gaat het veel beter.”
Meer sturen
Elsbeth en haar collega’s gebruiken VeeOnline vooral voor het inschrijven van bloedmonsters, oorbiopten en mest. Soms printen ze monsternamelijsten uit voor de dierenarts, zodat die weet welke dieren op een bedrijf getapt moeten worden en waarvoor. “We hebben een groot gebied en niet alle dierenartsen komen ’s morgens op de praktijk, dus dit is niet standaard.” Sinds het bezoek van Alexander en Xander, die bij Wellensiek een VeeOnline-workshop gaven, zijn ze van plan om het Verzoeken en mededelingen-overzicht met openstaande onderzoeken vaker te gebruiken en dus meer te gaan sturen op wat er getapt moet worden. “Daarmee ontzorgen we de veehouder en de dierenarts.”
Praktische tips
Het bezoek van Alexander en Xander werd als heel positief ervaren. “Het was leuk om de mensen die je regelmatig aan de telefoon hebt, nu in het echt te zien”, vertelt Elsbeth. “Ze hadden praktische tips hoe je VeeOnline kunt gebruiken, bijvoorbeeld dat je onderzoeken die net verlopen zijn, toch terug kunt vinden als je een bepaald filter aanzet. Het zoeken op UBN is ook ideaal, zeker omdat we veel veehouders hebben met dezelfde achternaam.” Er kwamen ook zaken aan bod die niet zo snel aan de telefoon worden besproken. “Zo hebben wij er af en toe last van dat VeeOnline traag is of vastloopt. Xander opperde toen dat dit te maken kan hebben met de internetbrowser die we gebruiken. Dat hadden wij nooit bedacht, maar we gaan zeker proberen of het met een andere browser beter gaat.”
Download de app en ontdek het zelf
Met de VeeOnline-app kun je in de stal, de wei of aan de keukentafel altijd je actuele labuitslagen en verzoeken en mededelingen bekijken. Met het zoekfilter vind je snel jouw uitslagen of openstaande verzoeken en mededelingen. Door de meldingen in te schakelen mis je niks. Ontdek het zelf: download gratis de VeeOnline-app en log in met je Z login.