Update: GD dienstverlening blijft beschikbaar

Zoomfunctie

Moeite met het lezen van de tekst? Vrijwel alle populaire browsers geven u controle over hoe groot websites worden weergegeven.

  • Windows
    Mac OS
  • Zoom in
  • Zoom uit
  • Zoom 100%
  • Muiswiel op / neer

Diersoorten

Update: GD dienstverlening blijft beschikbaar

25-3-2020: 

In Nederland, maar ook wereldwijd, worden er maatregelen genomen om verdere verspreiding van het coronavirus COVID-19 tegen te gaan. De maatregelen die Nederland neemt in de aanpak van het virus hebben veel impact op bedrijven. Ook voor GD betekenen de maatregelen dat medewerkers waar mogelijk vanuit huis werken. We streven ernaar de dienstverlening aan onze klanten zo volledig mogelijk beschikbaar te houden. 

Naast gezondheid is voedselveiligheid op dit moment essentieel en de Nederlandse veehouderij speelt daarin een hele belangrijke rol. Om die voedselveiligheid te kunnen blijven garanderen is een goede monitoring van de diergezondheid belangrijk. Daarom kiezen de meeste veehouders en dierenartsen er voor om onderzoek zo veel mogelijk door te laten gaan. Wij blijven u daarbij zo goed mogelijk ondersteunen.

Diagnostiek GD laboratorium

In het GD laboratorium gaat het onderzoek van ingestuurde monsters gewoon door. We zien dat er nog heel veel monsters binnenkomen en dat is van groot belang voor een goede monitoring van de diergezondheid. 

Pathologisch onderzoek

Ook het insturen van dode dieren voor pathologisch onderzoek blijft normaal mogelijk. Veehouders en dierenartsen kunnen dieren aanmelden via deze pagina.

Diergezondheidsprogramma’s

Om de gezondheidsstatus van dieren en bedrijven veterinair te kunnen blijven borgen is het belangrijk dat de gevraagde acties en onderzoeken tijdig plaats blijven vinden. Daarom blijven de diergezondheidsprogramma’s voor alle dierziekten gewoon doorlopen. Veehouders en dierenartsen wordt geadviseerd om bij bedrijfsbezoeken de nodige hygiënemaatregelen te nemen; denk aan zeep, een schone handdoek, schone bedrijfskleding en neem ook de anderhalve meter afstand in acht. 

Bereikbaarheid klantenservice en Veekijker

De Veekijker-telefoon en de klantenservice zijn gewoon bereikbaar. Op dit moment lukt het goed om voldoende adviseurs beschikbaar te houden voor vragen van dierhouders en dierenartsen. Omdat een groot deel van deze medewerkers vanuit huis aan het werk is, kunnen we niet altijd alle vragen direct beantwoorden. We geven zo snel mogelijk terugkoppeling. Wilt u uw vragen zo veel mogelijk via e-mail sturen aan info@gddiergezondheid.nl? Vermeld bij een e-mail altijd uw contactgegevens (telefoonnummer, UBN of DAP-nummer).

Ondersteuning relatiebeheerders en GD-dierenartsen

Onze relatiebeheerders en dierenartsen ondersteunen veehouders en dierenartsen zoveel mogelijk op afstand. Bedrijfsbezoeken die geen urgentie hebben worden uitgesteld. Is het in het belang van de diergezondheid belangrijk dat er wel een bedrijfsbezoek plaatsvindt, dan gebeurt dit in goed overleg met de betrokken partijen.

De komende periode blijven we ons inzetten om de continuïteit van onze dienstverlening aan dierhouders en dierenartsen te blijven garanderen. Het is in uitzonderlijke gevallen mogelijk dat de doorlooptijd niet wordt gehaald of dat de wachttijden aan de telefoon op kunnen lopen. We vragen uw begrip voor deze situatie.

Wij houden u uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

N.B. Stuurt u vragen zo veel mogelijk via e-mail aan info@gddiergezondheid.nl? En vermeld altijd uw contactgegevens (telefoonnummer, UBN of DAP-nummer). 

Oude browser

We zien dat u gebruik maakt van een verouderde browser. Niet alle onderdelen van de website zullen daardoor goed functioneren. Download nu de laatste versie van uw browser om veilig te kunnen surfen.

GD maakt gebruik van cookies om onze website te analyseren en de functionaliteit te verbeteren. Meer info vind je in ons cookiebeleid.